Skip to content

Izdelava spletnih strani

    Kaj je razvoj spletnih strani?
    Razvoj spletnih strani je skupen izraz za delo, ki je povezano z izdelavo spletne strani. To vključuje vse od označevanja in kodiranja do skript, konfiguracije omrežja in razvoja CMS (sistem za upravljanje vsebine). Spletni razvoj je gradnja in vzdrževanje spletnih mest; to je delo, ki se dogaja v ozadju, da je spletno mesto videti odlično, da deluje hitro in dobro ter zagotavlja brezhibno uporabniško izkušnjo. Spletni razvijalci to počnejo z uporabo različnih kodirnih jezikov. Jeziki, ki jih uporabljajo, so odvisni od vrste nalog, ki jih opravljajo, in platform, na katerih delajo. Področje izdelave spletnih strani se na splošno deli na front-end (stran, ki je namenjena uporabniku) in back-end (stran strežnika).

    Znanje izdelave spletih strani je po vsem svetu zelo iskano in dobro plačano, zato je izdelava spletnih strani odlična poklicna možnost. Gre za eno od najlažje dostopnih bolje plačanih področij, saj za pridobitev kvalifikacije ne potrebujete klasične univerzitetne izobrazbe.

    Zakaj je izdelava spletnih strani pomembna?
    Internet se ne bo nikamor umaknil. Pravzaprav je postal portal in glavni način raziskovanja, povezovanja, izobraževanja in zabave v svetu. Leta 2021 je bilo na svetu 4,66 milijarde uporabnikov interneta, kar je več kot polovica svetovnega prebivalstva. Zaradi hitro naraščajočega števila uporabnikov interneta ni presenetljivo, da je izdelava spletnih strani hitro razvijajoča se panoga. Do leta 2030 naj bi se število zaposlenih spletnih razvijalcev povečalo za 13 %, kar je veliko hitreje kot pri večini drugih tehnoloških poklicev.

    Postopek izdelave oz. razvoja spletnega mesta
    Postopek ustvarjanja spletnega mesta ni tako enostaven kot se zdi. Vsaka razvojna pot se razlikuje glede na vrsto spletnega mesta, programske jezike in vire.

    Zakaj je pri izdelavi spletne strani oblikovanje pomembno?
    Dobro strukturirana in jasna spletna stran ne le povečuje obisk, temveč obiskovalcem pomaga razumeti podjetje, izdelek ali storitev, saj združuje besedilo, slike in včasih tudi animacije. Zaradi boljše uporabniške izkušnje lahko podjetje doseže več strank.

    KORAKI IZDELAVE SPLETNEGA OBLIKOVANJA

    Pri oblikovanju videza spletnega mesta je treba upoštevati veliko stvari. Postopek izdelave spletnega oblikovanja lahko razdelimo na sedem korakov:

    • zbiranje informacij,
    • načrtovanje,
    • oblikovanje,
    • gradnja,
    • testiranje,
    • zagon,
    • vzdrževanje.

    Korak 1: Zbiranje informacij
    V prvem koraku je treba zbrati vse potrebne informacije za projekt. Kot izdelovalec spletnih strani morate postavljati ustrezna vprašanja, da se poglobite v poslovne potrebe. Skrbno analizirajte zahteve stranke, opredelite namen spletnega mesta in določite cilje spletnega mesta. Najpogostejša cilja sta izmenjava informacij in služenje denarja ali oboje.

    Nato raziščite ciljno skupino. Katero skupino ljudi bi radi dosegli najprej? Kakšna je njihova starost, interesi in navade? Odgovori na ta vprašanja vam bodo pomagali določiti najboljši slog oblikovanja za spletno mesto.
    Izdelovalci oz. oblikovalci spletnih strani se morajo seznaniti tudi z vsebino spletnega mesta. Kakšne informacije bo ciljno občinstvo iskalo na spletnem mestu? Gre za posebne informacije o izdelku ali storitvi, spletno nakupovanje ali morda kaj drugega? Vsebina in oblikovanje sta med seboj neposredno povezana.

    Korak 2: Načrtovanje in strategija
    Na podlagi informacij, zbranih v prvi fazi, je čas, da jih združite in pripravite podroben načrt spletnega mesta. Na tej točki se pripravi zemljevid spletnega mesta. Zemljevid spletnega mesta je seznam vseh glavnih tematskih področij spletnega mesta. Ta zemljevid bo pojasnil, katera vsebina bo na spletnem mestu, in pomagal razumeti navigacijsko strukturo. Prihodnje stranke so končni uporabniki spletnega mesta – njihova pot mora biti čim bolj preprosta. Osnova za enostavno navigacijo po spletnem mestu je odličen uporabniški vmesnik.

    Korak 3: Grafično oblikovanje
    V postopku oblikovanja je treba skrbno in primerno uporabiti vizualne elemente, kot so logotip in barve blagovne znamke, da se okrepi identiteta blagovne znamke na spletnem mestu. V fazi oblikovanja se običajno ustvari enega ali več prototipov spletnega mesta. Prototip je običajno statična slika, ki predstavlja končno podobo spletnega mesta. Dobra zamisel je ustvariti prototipe, ki jih je mogoče klikniti, da bi stranki pomagali začutiti spletno mesto, preden se začne izdelava spletne strani.

    Ta korak običajno zahteva veliko komunikacije s stranko – npr. izmenjavo e-pošte, sodelovanje prek storitev za izmenjavo vsebine (Dropbox, Zeplin). Stranko je treba obveščati o vseh fazah oblikovanja in izdelave, da bo končna spletna stran ustrezala njenim potrebam, okusu in viziji. V tem koraku sta ključnega pomena izmenjava idej.

    Korak 4: Gradnja
    Na tej točki mora biti pripravljena tudi sama zasnova spletne strani. Običajno je v obliki statičnih slik. To zahteva dodaten razvojni napor, da se prevede v HTML (Hypertext Markup Language) in CSS (Cascading Style Sheets) in nato doda plast animacij ali JavaScript, odvisno od zahtevnosti zasnove. Najprej je razvita domača stran, nato pa sledi “lupina” za notranje strani. Okvir služi kot predloga za vsebinske strani spletnega mesta, saj vsebuje glavni meni spletnega mesta. Ko je ta lupina ustvarjena, je naloga izdelovalca spletne strani, da notranje strani napolni z vsebino. V tej fazi je treba implementirati in zagotoviti delovanje elementov, kot so interaktivni kontaktni obrazci in nakupovalne košarice za e-trgovino. Komunikacija med izdelovalcem in stranko mora v tem koraku ostati stalna. Velika prednost za vsakega oblikovalca je razumevanje osnov razvoja sprednjega dela. To vključuje pisanje veljavne kode HTML/CSS v skladu s spletnimi standardi in različnimi spletnimi brskalniki.

    Ko je razvoj končan, je treba vse v celoti preizkusiti.

    Korak 5: Testiranje
    Ko so vsebina in vizualni elementi pripravljeni, se lahko začne postopek testiranja. Vsako stran je treba preizkusiti in se prepričati, da vse povezave delujejo in da je spletno mesto pravilno prikazano v različnih brskalnikih. Tudi vrstni red besed v naslovih in opisih vpliva na uspešnost spletne strani v različnih iskalnikih.

    Korak 6: Dostava in zagon
    Ko stranka dokončno potrdi spletno stran, je čas, da se spletno mesto začne uporabljati. Pred tem pa je treba spletno mesto še zadnjič pregledati in potrditi, da so bile vse datoteke pravilno naložene in da je spletno mesto popolnoma funkcionalno. Poleg tega je treba registrirati ime spletne strani in vzpostaviti račune za spletno gostovanje.

    Druge zadnje podrobnosti tega koraka vključujejo namestitev vtičnikov (za WordPress ali druge spletne strani, ki jih poganja CMS) in dejavnosti optimizacije za iskalnike. SEO je optimizacija naslova, opisa in oznak ključnih besed vašega spletnega mesta, kar pomaga spletnemu mestu doseči višje položaje v iskalnikih. Optimizacija spletnih strani za iskalnike ima ključno vlogo, saj zagotavlja, da je ustvarjena spletna stran vidna ljudem in da jo zlahka najdejo.

    Korak 7: Vzdrževanje
    Ko spletno mesto zaživi, je običajno potrebno redno vzdrževanje. Uporabniško testiranje novih vsebin in funkcij lahko izvajate vedno znova, da izboljšate uporabnost in prepoznavnost funkcij. Vse to lahko privede do novih oblikovalskih in razvojnih nalog.

    Zgornji koraki postopka izdelave spletnega oblikovanja so le primer, ki ga je treba spremeniti in prilagoditi potrebam strank. Ne pozabite, da je ključ do uspešnega oblikovanja in razvoja spletnega mesta dober delovni odnos s stalno komunikacijo z naročnikom. Uporaba pravega orodja za to delo običajno zelo pomaga!


    Internet se nenehno razvija, da bi zadovoljil potrebe uporabnikov. Spletni razvijalci so v prvih vrstah teh inovacij in izboljšav – spletni razvoj je prisoten povsod, od te spletne strani pa vse do vašega priljubljenega družabnega omrežja in aplikacij, ki jih uporabljate v telefonu. Zato si je vredno vzeti čas za razumevanje kodiranja in programiranja, da bo vaša poslovna spletna stran kar najboljša – za vas in vaše stranke.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.